torsdag 15 mars 2012

Karriärbyte


Ja, då lägger jag blåljusen och sirenerna på hyllan ett tag! Företaget jag jobbat för, Sirius Humanum Ambulans har nämligen gått i konkurs. Det blev för dyrt att köra folk som tror de är sjuka till sjukhus :) Jag sökte för ett tag sedan en tjänst på det palliativa teamet i Helsingborg och blev nu erbjuden ett vikariat på 6 månader. Då Sirius konkat har jag ingen uppsägningstid om jag väljer att inte gå över till Falck, som tar över ambulansdriften. Och vem tackar nej till en sån chans? 
Jag har absolut inget emot Falck som arbetsgivare, har ju jobbat för dem förr, men när en sån här chans dyker upp och man kan börja direkt så vore jag ju dum om jag inte tog den. Jag fortsätter vara timanställd hos Falck, och kan ta lite extrapass då och då. Så nu i helgen jobbar jag mina tre sista nätter på ambulansen i Perstorp. Sen börjar jag på mitt nya jobb nästa vecka. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar