lördag 14 juli 2012

Ellen har börjat sjunga!

Ellen har börjat sjunga! Hon säger bäbä, och sen kör hon fylletexten av Imse Vimse: "Raj-raj". Igår satt hon dessutom och sjöng "Pitte pitte pitt. Hon tog en repris på den idag, så det är nog så texten går .

Nästa vecka blir Ellen internationell stjärna då vi åker till Venedig en sväng. Tänk er henne sjunga "Pitte pitt" på Markusplatsen och konkurrera ut gondolsångarna. Enligt väderprognosapparna så ska det bli fint väder och runt 30 grader. Ska tänka på er här hemma som sitter i regnet, hehe.

Ska se om jag kan få henne att sova lite middag nu, Louise ska ut och jogga lite.

Åh, jag måste berätta om fladdermusen på jobbet! I morse när vi kom till jobbet så hade nattpersonalen fångat en fladermus med lysande ögon under en läkemedelslåda inne på expeditionen och tänkte att den kan ju Jonas ta hand om, som är man. Visst kan jag det! Jag har väl aldrig sagt nej till en dam i nöd? "To the batcave!" Nattpersonalen gick hem och vi andra gick ut på kontoret för att kolla in fladdermusen. Vi tyckte det vore jättekul med en fladdermuskoloni i byggnaden för då kan de inte riva den nästa år.

Det var en stor mal. Med gula antenner... Den var STOR! Ca 6 cm lång. Men inte speciellt lik en fladdermus... Vi lade en matlåda som tillhör en av sommarvikarierna över malen och stoppade in ett papper under, öppnade köksdörren för att släppa ut den. Jag satte ner pappret med lådan på utemöbelns bord och lyfte på lådan. Då flög monstermalen och satte sig på mitt ben, varpå jag skakade på benet, malen föll ner på backen, min sko ramlade av och landade på malen. Malen dog... Eller knockades, för ett par timmar senare så var den inte kvar. Kan ju ha blivit kråkmat också.

Nu har Ellen somnat. Det krävde en promenad och halva skivan med Blå Råttan Band innan hon somnade. Nu väntar jag bara på att Louise ska komma hem från joggingturen så vi kan ha lite party innan sångfågeln vaknar.

Skål! Om ett par dar dricker jag alkohol i en gondol!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar