söndag 11 mars 2012

Sjuka familjen Kempe

Ja, förra veckan hade jag feber. Sen fick Ellen gå hem två gånger från dagis för att hon hade 38 grader. Louise bokade tid på vårdcentralen för de sa på dagis att hon nog hade öroninflammation. Louise mådde lite kymigt den dagen så jag gick med Ellen till vårdcentralen. Där satt det 20 influensasmittade männskor. Jippi! Ellen var dock frisk som en nötkärna. Tills dagen efter då hon fick magsjuka. Vi är dock inte säkra på att det var där hon smittats, eftersom våra gäster från förra helgen också låg hemma i magsjuka nu. Igår bröt det ut på Louise ordentligt och idag har hon bara legat och sovit när hon inte varit på toa. Ellen är lös i magen och fick feber nu på kvällen. Så nu går jag och väntar på att bli sjuk igen!

Jag har dessutom drabbats av att företaget jag jobbar för, Sirius Humanum Ambulans, har gått i konkurs. Detta medans jag var sjuk förra veckan, så jag har inte fått nån vettig info alls om vad som händer och sker med jobbet. Har läst på nätet att Falck tar över så jag lär ju inte vara arbetslös, men det känns ju kul att börja en ansällning med att vara sjuk!

Lär få vabba på tisdag också om inte Louise mirakulöst tillfrisknar före det, och håll tummarna att jag inte blir sjuk innan helgen!

Bä bä vita lamm var det du som sket? Nä, det var Ellen! Haha. Nu ska jag dricka te

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar