måndag 16 augusti 2010

Vecka 39 2010-08-09 – 2010-08-15

Nu räknar vi ner ordentligt! Fortfarande inga större tecken på en nära förlossning mer än lite förvärkar. Louise tycker magen är tung och idag trodde hon att lilla Ärtan var sur på henne, eftersom hon inte rörde på sig eller att hon låg och tryckte på blåsan. I morgon är vi i vecka 40 och då ska Louise på kontroll igen. Lilla Ärtan är nu mellan 48 cm och 56 cm och väger ca 3,18 kilo.
Det blir ett lite kortare inlägg denna veckan, då det inte hänt så mycket sedan förra. Jag jobbar ett pass till, sen är jag ledig i 10 dagar och vi hoppas att hon kommer då. Sen när hon kommit ut är jag pappaledig i 10 arbetspass, vilket ger mig en hel månad i praktiken. Och det ska bli skönt att kunna vara hemma så mycket. På ett sätt är det ju bra att jag jobbar dygn för då får jag ju vara hemma desto mer mellan arbetspassen. Jaja, nu ska jag gå och lägga mig. Jobbar ju imorrn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar