söndag 28 augusti 2011

2011-08-28 Ellens 1-årsdag

Idag fyller min lilla prinsessa 1 år!!! För 365 dagar sedan drogs hon ut ur min fru med hjälp av sugklocka. Sedan dess har livet inte varit som förut - det har varit ännu bättre än tidigare och det blir tamejfan bara bättre. Vi firade dagen med att mysa hemma med Ellen, hon fick en massa presenter från mormor och morfar, moster och mamma och pappa. Farmors present dröjer till på fredag, och jag antar att även faster Annas present dyker upp med henne då. Hon fick naturligtvis en massa roliga saker av mig och Louise också - favoriten verkar vara en teservis i rosa plast. Hon har redan slarvat bort tre delar...

I morgon läggs våra goda vänner Janne och Anneli's son, Emil, in på Östra Sjukhuset i Göteborg. Han skall opereras på Drottning Silvias Barnsjukhus på tisdag, då man skall förlänga hans ena ben som är för kort. Emil tar det kolugnt men resten av familj och bekanta är desto mer nervösa. Själva operationen är det nog ingen fara med (säger jag som luttrad ambulanssyrra... Hade det varit mitt barn så hade jag varit minst lika nervös) men tiden efteråt med skruvar och värk är ju ingen dans på rosor den heller. Tur att det är en bra avdelning och att de är experter på just barn. Så imorgon och på tisdag kommer vi tänka mycket på familjen Sandin. Åh, glömde tipsa om Jannes blogg om hela processen och Emil. En jättebra blogg med mycket fakta om klumpfot och benförlängning. Om ni är intresserade: http://lillefot.blog.se/

Nu ska vi se färdigt på Red Riding Hood. Jag gillar fagra damer och varulvar :) AOOO!

Skål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar