tisdag 30 augusti 2011

Idag fick jag sova till 07:30. Ellen har nu startat tredje världskriget i vardagsrummet. På 2 minuter ligger det en hel teservis överallt och plastkuber där det inte ligger koppar och fat. Hon är effektiv! Hon har inte kommit på att hon kan kravla till TV-skåpet med alla sladdar i men det kommer... :)

Tänkte ta en tur i centrala Helsingborg idag med Ellen, om vädret tillåter. Inte så ofta man åker in dit, med tanke på att vi har Väla köpcenter 500 meter från ytterdörren. Nu har de slagit upp 80 nya butiker där. Mest dyra klädaffärer, varav jag aldrig handlar på nån av dem. Varför spendera 700 spänn på en grå T-shirt på MQ eller nån annan snobbaffär när man kan få en minst lika snygg och bra på Dressman för en hundring? Inte så att jag är fattig direkt men vaffan - en tygbit! Ja, två bitar - en fram och en bak. Men ändå... Det öppnade även en butik med en massa orientaliska mönster på kläderna. Butiken är svartmålad. Antagligen för att man inte ska se hur fula kläderna egentligen är. Det är nämligen väldigt mörkt i butiken. Men dyrt är det. En stor fördel är att teknikmagasinet numera ligger granne med Clas Olsson, Kjell & Compani och TV-spelsbutiken. Så nu ligger de tre butikerna jag är intresserad av (av 180) i samma hörn av varuhuset. :)

Nä, nu ska jag byta blöja på bajsdamen som sitter på golvet framför mig...

Nytt inlägg när ni minst behöver ett :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar