tisdag 16 augusti 2011

Greve Dracula kom på besök.

Jag och Louise kom hem från kvällspromenaden med Ellen och mammas hundar och satte oss vid Tvn. Helt plötsligt ser jag en svart skugga fara omkring i det ganska mörka rummet. Trodde först att det var en stor nattfjäril men det visade sig vara en fladdermus. Tände en lampa och stackaren flög in i en vägg innan den flög runt den öppna spisen och satte sig på skorstenen. Mammas katt såg en mumsbit och började klättra på teglet. Då flyger fladdermusen ut i hallen och skrämmer slag på Louise. Ellen tycker det mest är roligt och sitter och skrattar och sina knasiga föräldrar som duckar upp och ner när fladdermusen flyger omkring i ett försök att hitta en utväg. Till slut kommer jag på den geniala idén att öppna ytterdörren och sen släcka trappbelysningen och när fladdermusen flyger förbi viftar jag med ett kompostgaller och lyckas vifta ut fladdermusen i natten. Hoppas den inte gjorde sig illa bara...

I morgon ska jag riva hänrnnor på mammas hus. Har dock inte en susning om vad jag sysslar med. Ska först och främst få ner de gamla rännorna som suttit uppe sedan 64 då huset byggdes. Alla delar verkar vara ihopkittade och skarvarna övermålade så det ska bli intressant att se om jag lyckas. På nätet finns bra beskrivningar på hur man monterar nya rännor men inte en enda hur man får ner de gamla...

Får improvisera, helt enkelt :) Louise är inte förtjust i att jag ska stå på en stege. Men jag har inte tillgång till en skylift, direkt. Får göra som Kajsa Varg sa: "Man tager vad man haver."


Ave, Salve och Gluteus Maximus,

/ Jonas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar