fredag 28 oktober 2011

Ellen står upp själv och tar sitt första steg!

Ja, ni läste rätt! Igår kväll så står Ellen upp själv i dryga minuten flera gånger och tar även ett steg framåt. Visserligen drattar hon omkull framlänges rätt in i barmen på Louise, men det finns ju värre ställen att ramla på :) Försökte filma det hela men min mamma ringde hela tiden, och jag avvisade samtalet, för att filma och då ringde hon igen. Men några sekunder blev ju filmat. Till slut tröttnade Ellen på att stå och återgick till att leka med sina Teletubbies, och jag hade ett trevligt samtal med min mamma. Hon kommer hit i helgen, förresten. Jo, det finns ju värre ställen att ramla på än in i Louise barm, som jag skrev... Som t.ex. stenkanten som ligger runt lekplatsen utanför vårt hus. Ramlar ett barn där och slår i ansiktet så blir det ambulansfärd, kan jag säga. Varför sätter man inte upp en träplanka istället. Det är ju i alla fall mjukare än kantsten. Ska skriva ett brev till styrelsen och kanske bifoga ett par fina bilder från www.trauma.org (obs! Surfa inte dit om du är kackelmagad!!!!) och förklara för dem att sten är inte bra på lekplatser. Jag menar, när grannlekplatsen inspekterades härom året så fick de kritik för att det var en grävd grop i sandlådan!?!? Men livsfarlig kantsten bryr man sig inte om... I eftermiddag åker jag till Göteborg. Det är HALLOWEEN!!!! Ska bli djuriskt kul i år igen! Vi kommer att sända förfesten live, så håll utkik på min facebooksida efter länk! Igår fick vi bakslag på vår gamla bil. Fyra 2or på besiktningen... Den är på verkstad idag och blir åtgärdad. Så nu är bilen totalrenoverad! Hoppas vi kan sälja den, för det är ju en bra bil och nu när den är renoverad så lär den ju rulla länge till. Nu ska jag dricka te innan Louise kommer hem. Hon är ledig idag så idag får hon lämna och hämta Ellen på dagis. Så vi är "lediga" fram till kl. 13:30... Mys-time! :) Ha en trevlig helg, och använd kondom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar