tisdag 6 december 2011

"Du får inte gå runt så där, flickan vinkar ju på hjälp!"

Idag skulle vi handla på Coop, jag hade Ellen i famnen och gick in i förväg. Louise skulle hämta en vagn men var tvungen att växla pengar först, så det drog ut lite på tiden. Vi strosade runt där i början av affären, kollade på DVD-hyllan, eller lådorna om man ska vara korrekt, gick runt parfymhyllorna och ja, höll oss i den delen av butiken där man ser ingången. Ellen var ju glad som alltid och vinkade och pratade på som hon alltid gör. Plötsligt ser jag en äldre dam stående utanför grindarna där telefonförsäljarna brukar häcka, hon vinkar tillbaka. Jag tänker inte så mycket på det, jag menar man är ju van att folk vinkar tillbaka. Helt plötsligt kommer hon fram och säger åt mig: "Du får inte virra runt så där i butiken, flickstackarn vinkar ju på hjälp". Jag ba: "Eh, va?!" Å hon ba: "Ja, hon blir ju helt förvirrad av att du går runt, runt, runt. Det går inte för sig!" Du får sluta!" Å jag ba: "Eh, VA?! Hon vinkar åt ALLA! Det är en social liten dam, så att hon vinkar mot dig beror nog snarare på att hon är glad än att hon är förvirrad".

Sen gick jag och ställde mig bakom schampoohyllan till Louise kom. Jag satte ner Ellen i kundvagnen och sa till Louise att nu går jag ut härifrån, folk är inte som de ska i huvet! Blev utskälld av en kärring för att jag gick runt! Louise såg naturligtvis ut som ett frågetecken när jag stormade ut ur affären. Jag gick in på Elgiganten, där kan man strosa runt utan att bli påhoppad av rabiata kärringar som tror att man förvirrar barn avsiktligt. Gick där och lugnade ner mig bland DVD-hyllorna en stund innan jag återvände in på Coop. Kärringen stod inte kvar.

Ska man inte kunna gå runt bland hyllor i en Coop-butik längre med ett barn på armen utan att bli påflugen av besserwissers? Jag menar, det var inte så att hon var vänlig eller skämtsam i tonen, direkt... Hon var rent av otrevlig!

Apskaft... Tur att majoriteten av alla som möter Ellen är raka motsatsen till denna dam, som nu kommer finnas omnämnd på nätet för evigt.

Nu ska jag dricka te, sen ska jag fortsätta sova. Jobbar två nätter på raken nu. Nu kommer halkan och alla som inte sätter på vinterdäcken i tid! *gör samma ljud som den där psykopatiske side-kicken Bob i Simpsons när han kliver på krattor*

/Jonas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar