tisdag 27 december 2011

Vi fortsätter väl med sjukrapporterna?

Ja, som ni läste i förra inlägget så gick det magsjuka på dagis, och fast att Ellen inte var på dagis på hela veckan euron hon hade feber så nog fan spydde hon på Louise på lördagsnatten. Sen kräktes hon ett par gånger till och sen var det inget mer med det. Louise fick sedan feber och julen var hotad. På julaftonsnatt hade hon 39 grader och sen var det bra med det. På julaftons kväll blev jag magsjuk. Tapetserade syrrans badrum med julmat kl 23 på kvällen. Måste varit nåt jag inte tålde... Typ den sista snapsen, eller en sur köttbulle. När vi kom hem så hoppade jag in i duschen och sen spydde jag inte mer. Men jag har varit skum i magen i ett par dagar. Hade det varit vintermagsjuka hade jag ju bott på toaletten...

Nog om sånt äckel! Det anar ju varit jul! Vi firade jul hos min syster i Värnamo. Peters syster med familj var där också, också mamma förstås. Barnen fick ju mest julklappar som sig bör, men jag blev inte missnöjd jag heller. Jag fick nämligen Alien Anthology på BluRay i en exklusiv samlarutgåva som ser ut som ett Alien egg med ett monster krypande på utsidan. Både bioversionerna och Dirctor's cut, ett extramaterial innehållande 120000 bilder i HD, fem timmar ej tidigare visat videomaterial och en massa annat gott som kommer att ta lång tid att gå igenom.
Ellen fick ett dockskåp, en kassaapparat, kläder och en massa annat kul. Louise fick en hårtork och låcktång av mig. En riktigt trevlig julafton var det.

Idag sitter jag på jobbet och bloggar färdigt, skrev större delen av inlägget i natt, smitit som jag höll på med min årskrönika, den måste nitälska sen! Jobbar till kl 19:00 idag, sedan är jag ledig över nyår. Vi ska fira nyåret i Mysen utanför Oslo hemma hos våra Ole-Petter och Lisa tillsammans med Sandins. Ni som sett bilder från Sandins sommarstuga på min Facebook i albumet "Svart vinbärsbrännvin" kan ju ana hur det kommer att gå... Oroa er inte allt kommer dokumenteras och redovisas både på Facebook och Youtube. Kanske kommer att hoppa naken med Janne i snödrivor eller nåt annat tvärkulturreaktionellt? Vi ska visa norrbaggarna hur man firar nyår :)

Nä nu ska jag dricka dagens första glas vatten. Är ju trots allt tre timmar kvar på arbetspasset och jag vill utnyttja vattenklosetten minst en gång per pass. Måste ju spola genom njurarna då och då.

Häpp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar